loader
Kino domowe

Pomiary akustyczne, które mają sens

Pomiary akustyczne

Witam, nazywam się Robert Polgar i jestem właścicielem firmy Perfect Acoustic.

W przypadku różnych problemów można się ze mną skontaktować telefonicznie lub mailowo. Zawsze postaram się je rozwiązać. Oto kilka ciekawych i pouczających przykładów.

Czasami najprostsze rozwiązania są najlepsze, mimo że klient mógł nie brać ich pod uwagę. Może to pomóc w rozwiązaniu problemów, które istnieją od jakiegoś czasu.

Ostatnio zostałem zaproszony do takiego studia. Pomimo wielokrotnych zmian w sprzęcie (wzmacniacze, kolumny, dac, kable itp. ), nadal nie można było uzyskać właściwego dźwięku. Uzyskanie właściwego dźwięku było niemożliwe ze względu na niewłaściwe rozmieszczenie różnego rodzaju elementów akustycznych w niewłaściwych miejscach.

Najwięcej skarg dotyczyło dźwięków basowych. Wprawdzie nie brakowało ich, ale brzęczały i warczały głucho. Umówiliśmy się na pomiar premium, bo na odległość nie mogłem udzielić żadnej przydatnej rady.

Rozpocznij pomiary akustyczne

Najpierw potrzebowałem zdjęć, aby móc zmierzyć całe pomieszczenie. Następnie muszę znać dokładne wymiary, materiały ścienne i rodzaje ścian. O te informacje proszę każdego. Nie potrzebuję jednak dokładnych liczb. Potrzebuję tylko ogólnego zarysu (np. . Prawa ściana jest ponownie zagruntowana podkładem dźwiękochłonnym. Strop wykonany jest z betonu, belki, styropianu i innych materiałów. ).

Pomiar akustyczny zaplanuj z dużym wyprzedzeniem

Wykorzystuję dane do określenia stanu akustycznego pomieszczenia i aktualnych problemów akustycznych. Ustalam typ, rozmiar i materiał paneli akustycznych, które będą potrzebne do pomiarów.

Opakowania:

Te parametry są ważne, ponieważ pozwalają mi określić, co zmieści się w przestrzeni i co zmieści się w mojej ciężarówce.

Ważne jest, abym wiedział, jakie są specjalne życzenia klienta. Może on chcieć usłyszeć, jak panel przedni dyfuzora lub dyfuzor dyfuzora wygląda w jego domu. Ta informacja jest kluczowa dla wszystkich paneli akustycznych, które mają być przygotowane w ciężarówce. Podane wcześniej dane pomiarowe są niezwykle przydatne.

Zapraszamy na stronę

Przyjeżdżam na miejsce i najpierw dokonuję pomiaru przestrzeni. Następnie ustawiam sprzęt. Laptop, mikrofon, statywy i kable, a także głośnik kalibracyjny KRK V8 o poziomie referencyjnym.
Ten głośnik to świetny wybór. Tworzy świetną przestrzeń w pomieszczeniu i jest bardzo dynamiczny. Stosuje się go w tych przypadkach, gdy krzywe pomiarowe nie chcą się ustabilizować powyżej pewnego poziomu. Jest przydatny w takich przypadkach i zazwyczaj ujawnia problem. Może to być defekt danego głośnika lub urządzenia, albo zniekształcenie lub spowolnienie dźwięku. Takie spowolnienie jest powszechne. Takie przypadki mogą prowadzić do bardzo wysokich niskich częstotliwości. Głośnik nie jest w stanie wystarczająco szybko osiąść do kolejnego basu, a więc zawsze będzie występowało brzęczenie niskich częstotliwości.

Używam również zestawu testowego, aby pomóc mi zidentyfikować problemy. Jest to mój ulubiony zestaw muzyczny do testowania basów.

Jeśli podczas słuchania muzyki słyszysz ciągłe warczenie, to dlatego, że pogłos pomieszczenia nie jest w stanie wystarczająco szybko osiąść poniżej 200 Hz. W takich przypadkach drugim problemem jest brak perkusji o wystarczającej dynamice. Jeśli nie ma bębna o wystarczającej dynamice, osoba usłyszy niewyraźne trzaski. W tej sytuacji nastąpi masywne załamanie poniżej 150 Hz. Połączenie tych dwóch problemów może doprowadzić do najgorszego.

Pomiary akustyczne


Pomieszczenie mierzy 5m długości, szerokość 2,7m i wysokość 2,7m.
Krzywe wyglądały tak po pierwszym pomiarze:

Czasy pogłosu RT60 są przedstawione na powyższym obrazku.
To studio powinno mieć średnią pogłosową 0,3 sekundy biorąc pod uwagę wymiary przestrzeni.

Wcale nas to nie zaskoczyło. Na ścianach na zdjęciach było wiele gąbek, więc poprosiłem o ich usunięcie. W rezultacie otrzymaliśmy świeżo pomalowany pokój, z pustymi ścianami. Wartości ciśnienia akustycznego wskazywały, że mamy do czynienia z większym problemem.

Krzywą ciśnienia akustycznego SPL można zobaczyć powyżej. Ten dźwięk jest wytwarzany nie tylko przez pomieszczenie, ale także przez ciśnienie akustyczne z głośnika.

Jeśli przyjrzymy się bliżej, zobaczymy, że niskie częstotliwości znikają między 60 Hz a 40.

Jest to spowodowane brakiem adaptacji akustycznej, umiejscowieniem głośnika i słuchacza, przestrzenią i projektem pomieszczenia oraz wielkością pomieszczenia.

Aby skompensować brzydkie spadki lub szczyty, zawsze zaczynam od pozycji głośnika i słuchacza. W tym przypadku nie zrobiłem tego, ponieważ byłoby to zupełnie niepotrzebne. Duże pogłosy mogą powodować ogromne odbicia i fale stojące. Połowa anomalii może z tego wynikać.

Następnie trzeba będzie zamontować panele akustyczne.

Miałem szczęście zaparkować blisko wejścia, więc ustawienie 10 szerokopasmowych paneli akustycznych, skórzanych membran, podwójnej skórzanej tarczy i drewnianej tarczy akustycznej zajęło mi zaledwie kilka minut. Pomógł mi właściciel.

Nie trzeba się martwić o design czy wygląd. Panele akustyczne po prostu kładziemy lub szybko opieramy w takich przypadkach.

Ponieważ ze względu na przestrzeń i projekt pomieszczenia nie mogłem ich prawidłowo umieścić, celowo nie wziąłem szafek narożnych. Jak widać, zastosowałem podwójne panele z membraną drewniano-skórzaną. Umieściłem je poprzecznie w narożniku.
Przed zabiegiem:

Po 10 panelach:

czas pogłosu akustycznego

W tym przypadku zmodyfikowaliśmy użyte materiały. Ważne jest, aby ustawić najdłuższe liniowe czasy pogłosu. Użyłem więcej membran ze sztucznej skóry, paneli akustycznych oraz dyfuzora.

Zastosowałem 3 panele akustyczne z podwójną imitacją skóry, 4 z normalną imitacją skóry, 4 z klasycznym panelem akustycznym szerokopasmowym oraz 2 z dyfuzorem.
Wynik:

Jak widać, udało się osiągnąć czas pogłosu na poziomie 0,3 sekundy.

Następnie można przesuwać i regulować głośniki.

Wtedy stanąłem przed problemem, którego nie mogłem rozwiązać. Ciśnienie akustyczne wzrosło, ale nie wystarczająco. Mimo że nastąpiło przesunięcie pozycji odsłuchowej względem głośników, zakres dźwięku od 90 Hz do 40 Hz nie zmienił się.

Pomyślałem, że to wyjątkowy sposób, aby obrócić kolumny i pozycje słuchaczy o 10 stopni.

Nie oznacza to, że obracamy cały pokój. Tylko pulpit i krzesła są obracane wokół osi. Wzięliśmy pozycję siedzącą z idealnego miejsca (35% pokoju) i umieściliśmy ją przed ścianą na wysokości 60 cm. Następnie przesunęliśmy głośniki w kierunku środka pokoju, co dało wynik lepszy niż 38%.

Odetchnąłem z ulgą, gdy zobaczyłem wyniki pomiarów. Udało nam się rozwiązać problem, który uważałem za niemożliwy. Było to dalekie od ideału.

Panele zostały ponownie przesunięte i dokonano pomiarów. Niewiele jednak udało się zmienić.

Prawdą jest, że jeśli umieścimy panel blisko głośnika lub ściany, to bas wzrośnie o kilka decybeli, zwiększając refrakcję o ok. 3-4 dB.

Kontynuowałem badania i w końcu znalazłem problem. Była to wysokość głośnika. Jak widać głośnik siedział na podwyższonym stole. W tym momencie wydawał okropne dźwięki. Zmierzyliśmy go kładąc na stole. Wyniki były następujące

Przed zmianą:

Po odwróceniu stołu będziesz w środku pracy.

Po zmianach pozycji osoby mówiącej przy stole:

Wielką ulgę przyniósł efekt końcowy.

Końcowe rezultaty były doskonałe w porównaniu z początkowymi krokami.

Na tym etapie mogę ponownie słuchać mojej muzyki testowej. Dynamika perkusji jest wyraźna bez buczącego basu wdzierającego się do moich uszu. Albo utwór Allan Tylor Wheel of Fortune, który zachwyca mnie dynamicznym basem i średnicą. Wtedy w tle słychać każdy szczegół brzmienia gitary.

Ostatnim etapem jest pakowanie elementów akustycznych.

Obawiałem się, że przekroczę podstawowy przelicznik dwóch godzin. Ale na szczęście z pakowaniem uporaliśmy się nieco wcześniej niż zakładaliśmy.
Udało się ustawić 19 paneli akustycznych w małym studiu, aby osiągnąć wysokie wartości referencyjne.
Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

IA